Інтерв'ю з Савчук Ларисою Степанівною - вчителем - логопедом

 Сьогодні я вирішила взяти інтерв'ю у досвідченого вчителя - логопеда, дефектолога - Савчук Лариси Степанівни. Вона успішна у своїй діяльності та охоче розповіла про те як навчає, про методики та проблеми, що є у роботі. Цікаво було дізнатися, як вона з ними справлялася.

 Так, вона моя мама, якою я можу пишатися, бо її чудова місія - допомогати особливим діткам у навчанні, у їх правильному розвитку. Зрештою, діти, навчаючись у неї, змогли стати достойними членами українського суспільства, якими також можна пишатися. 

Розмова виявилась цікавою, плідною. Сподіваюсь буде корисною для вас.

 

1. Чому ти вибрала професiю що навчає та виправляє мову? Та як точно називається твоя спецiальнiсть?

Вітаю  усіх, хто читає інтерв'ю. Моя спеціальність називається вчитель - дефектолог. Навчалася в Університеті імені Драгоманова. Маю магістерську ступінь.

Дуже багато дітей народжувались та народжуються з проблемами мови, зору, слуху. Завжди були потрібні, а на сьогоднішній день, особливо, педагоги, які допомагали дітям адаптуватися в навколишньому світі, також навчатися й знайти свій шлях у житті. Тому я й вибрала таку спеціальність, для того щоб допомагати дітям з обмеженими можливостями, особливим дітям, щоб вони почували себе так, як усі інші діти. Були впевниними у собі та успішними.

2. Скiльки рокiв працюєш за спецiальностю?

За спеціальністю я вже працюю більше 30-ти років. 7 років я працювала у дитячому садку для дітей з порушенням зору. Найбільше років я працювала й продовжую працювати, у спеціальній школі з дітьми, у яких вади мовлення.

3. Яке твоє кредо та чому саме таке?

Моє кредо : "Навчаючи інших - навчаюся сама".

 Тому що, зустрічаючись з проблемами, які треба вирішити, я шукаю нові підходи, нові методи, використовую передовий досвід.

Коли контактую з дітьми, я також беру немало від них. Начаюсь й розвиваюсь кожного дня, вдосконалюючи свої вміння та навички. Вони допомогають досягати цілей у роботі. Головне - гарних результатів.



4. Були цiкавi випадки на роботi? Розкажи про них.

Дітки з особливими потребами мають порушення у ритмиці, у координації рухів. Їм дуже важко засвоювати ритмічні рухи. Але їм цікаво навчатися танцям. Я ставила немало музичних номерів з використанням логоритміки, і дітям це дуже подобалось. Деякі  хореографічні та театральні постанови можна подивитися на моєму каналі YouTube. 


Мої учні люблять малювати, створювати художні композиції та всіляко творчо себе проявляти.


 Дітки з особливими потребами люблять  приймати участь у спортивних конкурсах. Мої учні займали призові місця у конкурсах: "Повір у себе", "Я, тато і мама-спортивна сім'я". 

 Особливо цікавий був інтегрований урок "Куди ведеш чумацький шлях?". Це інтегрований урок з фізкультури, математики та народознавства. Створила інтегрований урок з літературного читання, корекції розвитку та корекції мовлення "Моя матуся - найкраща", де приймали участь і батьки. 

Беру участь в методичних об'єднаннях, готувала доповіді "Особливості розвитку дітей з аутизмом" , "Ігрові методи на уроках кореції мовлення" та багато інших, які стосуються навчання та розвитку учнів початкових класів. 

5. Якi складнощi у роботi учителя - логопеда?

Як я сказала, що працюю з особливими дітьми. У них велика втомлюваність, вони не можуть довго сидіти на уроках. Є проблеми з увагою. Їм важко переключатися з одного виду діяльності на інший. Вони мають проблеми з пам'ятю, моторикою. 

Дітей потрібно навчити вчитися та досягати цілей.

6. Як думаєш, що треба зробити для покрашенная освiтнього процесу? 

Для  покращення освітнього процесу, на мою думку, потрібно допомагати педагогам в методичному оснащенні, в технічному оснащенні кабінетів. Більше створювати так званні "круглі столи" для обміну досвідом. Більше має бути допомоги від батьків, які являються учасниками навчального процесу. 

Варто більше концентрувати увагу на творчі здібності учнів та їх розвиток. Особоливо велику  увагу варто звернути на підручники для дітей з особливими потребами, для того, щоб їм було легше засвоювати матеріал. 

 Доцільно було б створити логопедичні альбоми для різних порушень мовлення з ілюстративним матеріалом та корекційними завданннями.

7. Що ти думаєш про iнклюзивну освiту?

Зараз широко використовується інклюзивна освіта, але я думаю, коли дитина з особливими потребами вчиться з дітками загально-середніх шкіл, їй дуже важко пристосуватися до життя у класі. Інклюзивна освіта немає майбутнього, тому що для особливих дітей потрібні спеціальні умови. Їм потрібно більше часу для засвоєння того чи іншого матерілу. Потрібна спеціальна програма!

  Вчитялям дуже важко, тому що потрібно приділяти однаково увагу усім учням. Але так не виходить. Бо одні учні швидше виконують завдання, а іншим - потрібен час. Особливим діткам не завжди комфортно знаходитися у шкільному колективі. Тому педагогам та психологам треба дуже багато працювати над тим, щоб такі діти могли гармонійно вписатися в колектив.

Тьютери, які працюють з особливими дітьми в класі, навчені та знають, як треба допомагати у навчанні. Але не у всіх батьків є фінансова можливість запезпечити свою дитину тьютером. Є нагальна потреба отримувати фінансування від держави на цю справу.

8. Якi методики використовуєш у роботі?

Наразі в системі освіти діє Нова Українська Школа (НУШ), де розроблено багато новітніх технологій та методик. У своїй роботі я використовую ті методи, які більш доцільні та цікаві для дітей з порушенням мовлення. Наприклад: на уроках корекції мовлення використовую уроки кінестетики. Дітки виконують вправи з комплексу фонетичної зарядки. При вивченні віршів використовую мнемотехніку. Використовується прийом ейдетики під час ознайомлення з цифрами. Проводжу етюди гри, роботу з віршиками-потішками. Використовується комплекс розвиваючої кінестетичної програми, для того щоб релаксувати та поставити діафрагмове дихання для голосових та мовних вправ. В своїй роботі використовую вправи на розвиток пам'яті та уваги, творчі ігри та завдання й тести, що розвивають у учнів спостережливість. 

 Велику роль я приділяю словниковій роботі, пізнавалній активності й різним видам мовлення. Велике значення має формування особистості у грі. Ігрова форма допомагає краще навчатися та пізнавати світ.

Про більшість методик я не можу розповісти, бо це мої індивідуалні розробки. Проте про деякі я писала у статтях, створювала презентації, які можна знайти в мережі Інтернет на платформах: "Всеосвіта", "Абетка" та інших.

9. Якби була б можливiсть звернутися до мiнiстра освiти, що б ти йому сказала?

По-перше я б сказала, що під час воєнних дій неможливо використовувати змішану форму навчання, тому що особливим дітям треба особливий підхід й потрібно більше часу для закріплення матеріалу. По-друге - наші школи дуже потребують технічного оснащення й працівників, які можуть консультувати педагогів у технічному напрямку, щоб ми не звертатись до родичів, знайомих, друзів. 

 Для масажу потрібне спеціальне обладнання, а його немає. Для розвитку моторики рук - спеціальні м'ячики. Для розвитку мовлення потрібно більше годин. 5 годин на тиждень - це замало. Це зауважують й батьки.

 Потрібно більше розробляти логопедичних альбомів, зошитів, методичних розробок, для того щоб вчителю було легше працювати з особливими учнями. 

Звичайно варто збільшити матеріальну мотивацію для вчителів. Бо при такій кількості обов'язків, при такій технічній грамотності, зарплата низька. Її ще хочуть зменшити. Чудова мотивація...

10. Що ти побажаєш молодим та починаючим логопедам-дефектологам?

Я їм побажаю наснаги. Також більше вчитися, пізнавати нове. Свої знання ефективно застосовувати на практиці. Бути успішними в цій непростій сфері та допомагати діткам  правильно говорити, писати, висловлювати свою думку.

11. Чи надаєш iндивiдуальнi уроки? Й чому варто звертатися саме до тебе?

Я надаю індивідуальні уроки. Почала надавати уроки більше 20 років тому. Мені цікаво працювати з дітками, у яких різні порушення мовлення.

До мене варто звертатися, тому що за моїми плечима чималий практичний досвід. Я працювала  з дошкільнятами, школярами й з дорослими людьми. Можу працювати як очно, так й дистанційно. 

У своїй роботі я застосовую ігрові методи, наочні методи й усі вище перераховані. Та найголовніше - це індивідуальний підхід до кожної дитини. Бо кожна дитина - це особистість. 

 Я працюю тільки на результат. Мені дуже важливо, щоб дитина навчилася правильно розмовляти, писати, мислити. Звертаю велику увагу на зв'язне мовлення.

В мене були випадки, коли мову дитини неможливо було розібрати. Після моєї корекційної роботи, діти виправлялися, успішно навчалися та вступали до спеціальних та вищих навчальних закладів. Мене дуже тішить, що є результати моєї роботи.

  Спочатку батьки переживали, що дитина погано говорить й не зможе знайти свого місця у житті. Але при великому бажанні навчатися і моїй допомозі, все складалося якнайкраще.

12. Як з тобою зв'язатися, щоб отримати консультацiю чи для iндивiдуального навчання? 

Зі мною можна зв'язатися за телефоном: (068) 118 52 71 (Viber)

Можна написати мені на e-mail: lorin1964s@gmail.com

Людмила: Дякую за цікаву розмову. Багато цікавого дізналася. Бажаю успіхів у твоїй нелегкій справі!

Комментарии

Лора написал(а)…
Я б додала, звертаючись до мiнiстра освiти, треба штрафувати батькiв дiтей, коли дитина ображає вчителя, хоча учитель так не робить, бо не може, й якщо учень часто вiдсутнiй на занятиях, або физической присутнiй, Але не хоче навчатися.
Mila написал(а)…
Не так давно стало вiдомо, що моя мама - Савчук Лариса Степанiвна стала кращим працiвником у закладi, де працює.

Популярные сообщения из этого блога

Харизма: божественное качество и умение очаровывать

Как изменить жизнь в лучшую сторону?